Paris mon amour

Writing about interior design seems very futile today after the recent events here in Paris. We were lucky, family and friends are all ok, ...

Writing about interior design seems very futile today after the recent events here in Paris.
We were lucky, family and friends are all ok, but some friends of friends and too many others did not have the same luck. Last Friday, it could have been me having that drink on Le Carillon's terrace, it could have been my daughter enjoying a concert at Bataclan, it could have been my son cheering for the French football team at Stade de France. It could have been my friends in any of these locations. These are the things we do, these are the places we go. This is our everyday life.

Today I'm crying for all those who were simply enjoying life that night, but happened to be at the wrong place at the wrong time. I'm thinking of their family and friends, of those whose lives will never be the same again. We will never forget you.

But our life goes on, and while all I want to do is to keep my children close at all times, I tell them to continue embracing life at the fullest because anything else would be to give in to those who want to stop us from doing so.
As Martin Luther King Jr. said:

Darkness cannot drive out darkness; only light can do that.
Hate cannot drive out hate; only love can do that."


Lots of love to you all.

* * *

Parler de décoration intérieure semble bien futile aujourd'hui après les récents événements ici à Paris. 
Nous on a eu de la chance, la famille et les amis vont bien, mais des amis d'amis et d'autres bien trop nombreux n'ont pas eu cette chance. 
Vendredi dernier, ca aurait pu être moi qui prenait un verre sur la terrasse du Carillon, ca aurait pu être ma fille qui profitait d'un concert au Bataclan, ca aurait pu être mon fils en train d'encourager l'équipe de France de foot au Stade de France. Ca aurait pu être mes amis dans chacun de ces lieux. Parce que c'est ce que nous faisons, dans ces mêmes lieux. C'est notre vie au quotidien.

Aujourd'hui, je pleure pour celles et ceux qui étaient tout simplement en train de profiter de la vie ce soir là, mais qui se sont retrouvés au mauvais endroit au mauvais moment. Je pense à leurs familles et amis, à ceux dont la vie ne sera plus jamais la même. On ne vous oubliera jamais.

Mais notre vie continue, et même si j'ai juste envie de garder mes enfants tout près à tout moment, je leur dit de continuer à vivre leur vie pleinement, parce que le contraire serait de céder à ceux qui veulent nous empêcher de le faire.
Comme disait Martin Luther King Jr. : 

L'obscurité ne peut pas chasser l'obscurité; seule la lumière le peut. La haine ne peut pas chasser la haine; seul l'amour le peut."


Je vous embrasse tous très fort.


You Might Also Like

11 commentaires

  1. Helt fruktansvärt och meningslöst :-(

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. It's so extremely sad and still... life goes on, MUST go on... to prove them wrong.

      Delete
  3. This is a beautiful message. Le Carillon is our local joint, we go there almost every Friday with our kids to celebrate the end of the week with other parents and kids from the school next door. Only luck kept us away from our favorite place last Friday. We are speechless but we can't wait for Le Carillon to reopen. I don't want to live in fear and I keep telling my kids that life is worth living eventhough it is scary sometimes. Yes, writing about interior design is futile but it is a proof that we are alive and kicking.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks for your touching message. I guess the fact that it's so random, a question of luck or not luck, that makes it so hard to take in. I'm glad to hear that you had luck on your side and that you and your family is safe. And I totally agree with you, living in fear is giving in. I believe that the best way of honoring those who lost their lives is to continue living and enjoying our lives, for us and for them.

      Delete
  4. C'est bien de poster ce message. Tu as tout à fait raison ! Et c'est bien aussi de voir qui sont les blogueurs capables de renoncer à leurs petits intérêts face à l'horreur ! Je suis un peu choquée de voir que certains ont publié dès samedi des billets déco, voyage, cuisine... Moi je n'ai envie de rien. Je t'embrasse Anna.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merci pour ton message Delphine. Moi j'ai mis trois jours à pouvoir poster ce message déjà, et je t'avoue que j'étais toute aussi choquée que toi de voir ce que certains ont posté ce weekend... Je reparlerai de futilités d'ici peu, parce que la vie continue, et nous devons continuer à vivre, mais jusqu'a maintenant je n'ai tout simplement pas eu la tête à ca. Je t'embrasse.

      Delete
  5. Grâce à vous j'ai commandé il y a quelques jours un très beau poster carte et j'ai choisi comme vous sans hésiter PARIS, ma ville adorée. C'était bien sûr sans savoir... Oui, il s'agit d'un objet mais je l'attends avec une telle impatience, une telle émotion que je voulais simplement vous remercier. Il sera définitivement associé à la peine mais à l'espoir aussi.
    Virginie

    ReplyDelete
  6. You need to add some more great post because this type of post share with us good idea.

    rhinoplasty

    ReplyDelete
  7. This article is very well written! Their language is vivid and impressive. All in all, this article is a really interesting and wonderful piece of work!

    ReplyDelete

Follow Us @soratemplates