Bloggers tour Spain: Reflections on light with Marset and Apparatu

We spent our first morning in Barcelona together with Marset , founded as a family business in the 1940's and today producing innovative...

We spent our first morning in Barcelona together with Marset, founded as a family business in the 1940's and today producing innovative and contemporary lighting with a real passion for creating atmospheres with character. We started with a very inspiring visit to Apparatu's studio where some of Marset's lighting is created. And as I said in this other post, I just love seeing the process behind the product!

Nous avons passé notre première matinée à Barcelone en compagnie de Marset, fondée en tant que société familiale dans les années 1940, aujourd'hui producteur de luminaires innovants et contemporains avec une vraie passion pour créer des ambiances avec du caractère. On a commencé par une visite très inspirante chez Apparatu où sont créées certaines des lampes éditées par Marset. Et comme je l'avais dit dans cet autre post, j'adore voir le processus derrière le produit!


Here above the Pleat Box lamp which comes with a mat outside and a shiny white or gold inside that reflects the light in a beautiful way.

Ci-dessus la lampe Pleat Box avec son extérieur mat et intérieur brillant en blanc ou doré qui reflète joliment la lumière.


Apparatu is a design studio, pottery workshop and family business. We spent a lovely moment with Xavier Mañosa (below) who told us lots of interesting things about design and ceramics.

Apparatu est un studio design, un atelier de poterie et une entreprise familiale. On a passé un chouette moment avec Xavier Mañosa (ci-dessous) qui nous a dit plein de choses intéressantes sur le design et la  céramique.


After that inspiring visit we headed to Marset's showroom to have a look at the rest of their range of lighting, and also enjoying a delicious Spanish lunch together with the adorable Marset team.

Après cette visite inspirante on s'est rendu au showroom de Marset pour voir le reste de leur assortiment de luminaires, et aussi de savourer un délicieux déjeuner espagnol avec l'adorable équipe de Marset.


On this website you can learn more about Marset's Reflections on light through a series of conversations with architects, designers and artists who work with and think about light every day. 

Sur ce site on peut apprendre un peu plus sur les Reflections on light de Marset, à travers une série de conversations avec des architects, designers et artistes qui travaillent avec la lumière et réflechit autour de la lumière chaque jour.



While strolling through the showroom, I also realised that I actually knew one of Marset's lamps very well... I used it for my styling at the trend exhibition we did at the Design Trade fair in Copenhagen two years ago, see it here!

Pendant que je me baladais dans le showroom, j'ai réalisé que je connaissais bien l'une des lampes de chez Marset... Je l'avais utilisé pour mon stylisme à l'expo tendance que nous avions créé au salon Design Trade à Copenhage il y a deux ans, à voir ici!

All photos by Anna Gustafsson / La Maison d'Anna G. except the group photos

The Sunny Design Days tour was arranged for Design Bloggers United by RED - Reunión de Empresas de Diseño / Spanish Design Association - a nonprofit organisation that promotes Spanish design worldwide.

You Might Also Like

2 commentaires

  1. Une aventure architecturale en image, c'est très beau. Ça donne envie de créer quelque chose de nouveau. Merci à vous pour cet article

    ReplyDelete
  2. Call center company All those who want to understand how to manage multiple communication channels with quick response and how to set it all up, they just need to read this https://wow24-7.io/technical-support article. In it they talk in detail about the small problems that arise for every beginner in business. About all the advantages and benefits that await you when working with their team. You yourself in the future will be able to set up chatbots, which will communicate with customers and respond instantly to all their requests. Customers expect companies to respond in chats, social media and on the phone almost immediately and respond to emails within hours.

    ReplyDelete

Follow Us @soratemplates